- Начало
- Министерство
- Структура и функции
Министерство
- Министър
- Кабинет
- Структура и функции
-
Стратегически цели
- Приоритети за 2009
-
Приоритети за 2010
- Програма за дейността на МОСВ - юли - декември 2010 г.
- Отчет за изпълнение на целите на МОСВ за 2010 г.
- Реформи в националната политика по опазване на околната среда, постигнати през настоящия мандат на управление - август 2009 г. - април 2010 г.
- Отчет за работата на министерството на околната среда и водите юли 2009 г. - юли 2010 г.
- Приоритети за 2011
- Приоритети за 2012
- Приоритети за 2013
- Приоритети за 2014
- Приоритети за 2015
- Приоритети за 2016
- Приоритети за 2017
- Приоритети за 2018
- Приоритети за 2019
- Приоритети за 2020
- Приоритети за 2021
- Приоритети за 2022
- Приоритети за 2023
- Приоритети за 2024
- Стратегически документи
- Законодателство
- Контролна дейност
- ЕС и международно сътрудничество
-
Програми и проекти
- Финансов механизъм на ЕИП 2014-2021 г. - в изпълнение
- Програма LIFE 2021-2027 - в процес на стартиране
- Програма LIFE 2014-2020 - в изпълнение
- Финансов механизъм на ЕИП 2009-2014 г. - приключила
- Норвежка програма за сътрудничество - приключила
- Програма LIFE+ - приключила
- Програма ИСПА/КФ (регламент 1164/94) - приключила
- Българо-Швейцарска програма за сътрудничество - приключила
- Програми за териториално сътрудничество - приключили
- Пилотни екологични проекти (Програма за иновации в околната среда на ФРГ) - приключили
-
Бюджет и финанси
- Бюджет на МОСВ
- Отчети
- Плащания по СЕБРА
-
Одитни становища
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2013г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2014г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2015г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2016г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2017г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2018 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2019 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2020 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2021 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2022 г.
- Административно обслужване
- Регистри
- Кариери
- Банкови сметки на Министерство на околната среда и водите
- Обществени обсъждания
-
Зелени възможности
- Длъжностно лице по защита на данните
- Защита на подаващите сигнали по ЗЗЛПСПОИН
-
Регистър на декларациите по ЗПК
- Национален план за възстановяване и устойчивост
Структура и функции
Министър на околната среда и водите
Петър Величков Димитров
от 09.04.2024ПРАВОМОЩИЯ
-
Министърът ръководи, координира и контролира разработването и провеждането на държавната политика в областта на опазването на околната среда, опазването и използването на водите.
Акт: Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите
-
1. ръководи разработването и провеждането на държавната политика в областта на околната среда и водите в изпълнение на Конституцията и законите, като:
2. разработва с компетентните органи на изпълнителната власт (в секторните политики - транспорт, енергетика, строителство, селско стопанство, туризъм, промишленост, образование и други) политиката и стратегията за опазване на околната среда в Република България;
3. ръководи чрез Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС) Националната система за мониторинг на околната среда;
4. контролира състоянието на околната среда на територията на страната;
5. координира контролните правомощия на другите органи на изпълнителната власт по отношение на околната среда;
6. издава заповеди, разрешителни, инструкции и утвърждава методики;
7. съвместно със заинтересуваните органи на изпълнителната власт:
а) издава норми за максимално допустими емисии по видове замърсители и норми за максимално допустими концентрации на вредни вещества по компоненти на средата по райони;
б) утвърждава методики за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС);
в) издава норми за рационално използване на възобновими и невъзобновими природни ресурси;
г) осигурява събирането и предоставянето на информация за състоянието на околната среда;
д) утвърждава методики за контрол на компонентите на околната среда;
8. ежегодно внася в Министерския съвет доклад за състоянието на околната среда, който след приемането му се публикува като Национален доклад за състоянието и опазването на околната среда;
9. организира и координира дейностите по финансовия инструмент на Европейската комисия за околна среда (LIFE+).
Акт: Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите
-
Министърът ръководи и представлява Министерството на околната среда и водите.
Акт: Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите
-
Министърът ръководи, контролира и организира дейността по Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) и подзаконовите нормативни актове по прилагането му в рамките на министерството.
Акт: Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите
-
Министърът утвърждава:
1. длъжностното и поименното щатно разписание на министерството;
2. разпределения по организационни и административни структури бюджет на министерството.
Акт: Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите
Заместник-министър
Петър Величков Димитров
от 12.06.2023ПРАВОМОЩИЯ
Има съвещателни, информационни и аналитични функции: 1. периодично събира, обобщава и анализира информация, необходима за разработването на решения; 2. разработва прогнози и предлага програми за постигане целите на политиката за околната среда и водите; 3. обменя информация с политическите кабинети на другите министри; 4. осъществява връзките на министъра с обществеността.Заместник-министър
Ренета Георгиева Колева
от 02.08.2023ПРАВОМОЩИЯ
Има съвещателни, информационни и аналитични функции: 1. периодично събира, обобщава и анализира информация, необходима за разработването на решения; 2. разработва прогнози и предлага програми за постигане целите на политиката за околната среда и водите; 3. обменя информация с политическите кабинети на другите министри; 4. осъществява връзките на министъра с обществеността.Заместник-министър
Виктор Христов Атанасов
от 22.04.2024ПРАВОМОЩИЯ
Има съвещателни, информационни и аналитични функции: 1. периодично събира, обобщава и анализира информация, необходима за разработването на решения; 2. разработва прогнози и предлага програми за постигане целите на политиката за околната среда и водите; 3. обменя информация с политическите кабинети на другите министри; 4. осъществява връзките на министъра с обществеността.Заместник-министър
ПРАВОМОЩИЯ
Има съвещателни, информационни и аналитични функции: 1. периодично събира, обобщава и анализира информация, необходима за разработването на решения; 2. разработва прогнози и предлага програми за постигане целите на политиката за околната среда и водите; 3. обменя информация с политическите кабинети на другите министри; 4. осъществява връзките на министъра с обществеността.МИСИЯ
Министерството на околната среда и водите разработва и провежда държавната политика по опазване на околната среда в обществен интерес, като:
• Създава и развива правната и стратегическа рамка, съобразена със съвременните предизвикателства, целите на ЕС и националните приоритети в областта на околната среда;
• Осъществява екологичните секторни политики, присъщи за компетенциите му;
• Създава условия за съхранена природа, икономически растеж и висок жизнен стандарт на обществото;
• Проучва актуалното състояние на екосистемите и въздействията върху тях;
• Подпомага развитието на екологичната инфраструктура, с изграждането на екологосъобразни, високотехнологични и икономически рентабилни обслужващи съоръжения;
• Прилага механизмите на превенция и строг контрол за намаляване на неблагоприятните влияния върху околната среда от източници с различен характер;
• Предоставя административни услуги, в съответствие с утвърдените правила и добри практики на административното обслужване;
• Осигурява достъп до актуална информация за състоянието на околната среда и провежданата екологична политика;
• Осъществява мерки за повишаване на обществената информираност за екологичната политика, екологичното възпитание и гражданско участие.
ПОЛИТИКА В ОБЛАСТТА НА ОПАЗВАНЕТО И ПОЛЗВАНЕТО НА КОМПОНЕНТИТЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
ВИЗИЯ
Министерството на околната среда и водите е лидер в грижата за околната среда на България и екологичното благосъстояние на обществото, провеждайки активни политики за защита на природата и развитие на богатия природен потенциал, в хармония с екосистемите и в полза на икономическия растеж. Динамично развива и системно надгражда комплекса от инструменти, в т.ч. активно взаимодействие с други сектори на публичната власт, които допринасят във висока степен за опазване чистотата на водите, почвите и въздуха, намаляване и оползотворяване на отпадъците, адаптиране към измененията на климата и ефективно използване на ресурсите в икономическия цикъл на страната. При изпълнение на своите функции, Министерството се ръководи от принципите на прозрачност, диалогичност, партньорство, отчетност и приобщаване на обществеността към важността на екологичната кауза.
ПОЛИТИКА В ОБЛАСТТА НА НАЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ИНФОРМАЦИОННА ОБЕЗПЕЧЕНОСТ
ВИЗИЯ
Националната система за мониторинг на околната среда гарантира достоверност, пълнота, актуалност, прозрачност и публичност на информацията за състоянието на околната среда, за целите на публичната власт и в полза на обществото. В своята дейност, системата се развива и надгражда като база за вземане на навременни и ефективни управленски решения, в подкрепа на цялостната природозащитна политика.
-
Декларации по чл.12, т.1 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси на служителите от МОСВ
-
Декларации по чл.12, т.2 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси на служителите от МОСВ
-
Декларации по чл.12, т.3 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси на служителите от МОСВ
-
Декларации по чл.12, т.4 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси на служителите от МОСВ
-
Декларации по чл.12 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси на органите по чл.19, ал.4, т. 3 и т.4 от Закона за администрацията към Министерство на околната среда и водите (ВРБ)